750 grammes
Tous nos blogs cuisine Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
B comme Bon
B comme Bon
Publicité
B comme Bon
Newsletter
3 140 abonnés
14 septembre 2007

La crème des crèmes…

Après quelques journées un peu difficiles, le calme semble revenir petit à petit… alors pour accompagner ce retour à la douceur, quoi de mieux qu'une petite crème caramélisée aromatisée à l'amaretto, accompagnée de pistaches, noix et noisettes (encore du verger !).

DSC_0020_copie

Ingrédients
Pour le caramel : 200 g de sucre semoule - 7 cl d'eau
Pour la crème : 8 oeufs entiers - 1 litre de lait (entier) - 150 g de sucre - 2 CS d'amaretto

Quelques pistaches, noix et noisettes mixées.

Préchauffez le four à 150°.
Faites votre caramel. Versez le sucre dans une casserole avec l'eau. Laissez bouillir à feu moyen jusqu'à ce que le caramel prenne une belle couleur. Tapissez le fond du ou des moules avec le caramel. (S'il vous en reste un peu, vous pouvez vous amuser à faire quelques décorations pour la présentation finale).
Dans une casserole, faites bouillir le lait
et ajoutez l'amaretto.
Battez les oeufs avec le sucre en omelette. Versez peu à peu les œufs battus dans le lait refroidi.
Versez la préparation dans les moules caramélisés et faites cuire au bain-marie une heure.
Laissez refroidir.
Démoulez pour servir. Saupoudrez le dessus de la crème avec un mélange de pistaches, noix et noisettes mixées.

DSC_0032

Ma crème n'est pas aussi parfaite que je l'espérais
elle a quelques tâches de rousseur
qui finalement lui donnent bonne mine !

 

Publicité
Commentaires
ک
تجهيزات پزشکي چيست؟<br /> <br /> کلمه تجهيزات پزشکي در کشورهاي مختلف دنيا معاني متعددي دارد. اما در حالت کلي اين تجهيزات به هر گونه ابزار، وسايل و تجهيزاتي گفته مي شود که در علم پزشکي براي تشخيص، پيشگيري و درمان بسياري از بيماري ها استفاده مي شود. در واقع هر کدام از اين وسايل و تجهيزات و ابزار با هدف خاصي توسط توليد کنندگان اين عرصه ساخته شده اند و به بازار عرضه مي شوند. کليه اين وسايل با هدف سلامتي انسان ها ساخته مي شوند. وسايل و ابزارهايي که در زمره گروه تجهيزات پزشکي قرار مي گيرند بسيار زياد و متنوع هستند.
Répondre
ب
ارتوپدی شاخه ای از جراحی است که در حیطه سیستم حرکتی بدن فعالیت دارد. سیستم حرکتی شامل استخوان ها، مفاصل، عضلات و دیگر بافت هایی است که در اندام های حرکتی وجود دارند. ارتوپدی گرچه یک شاخه از علم جراحی است ولی این بدان معنا نیست که کار متخصص ارتوپد فقط جراحی باشد. دست ها و پاها و کمر و گردن و لگن و دردهای این مناطق و محدودیت های حرکتی و تغییر شکل اندام ها و لنگش همه و همه در دایره فعالیت ارتوپدی است.
Répondre
ش
توسعه تجارت مواد اعتیاد آور که هرساله زندگی تعداد زیادی از مصرف کنندگان را به ورطه نابودی میکشاند، میتواند بزرگترین و ترسناک ترین تهدید برای تمام جوامع بشری باشد، تریاک قدیمی ترین و مشهورترین مخدری است که بسیار اعتیاد آور بوده و اکثریت از عوارض کشیدن تریاک با سیخ و یا تزریق آن بی اطلاع هستند
Répondre
و
شستن و تمیز کردن مبلمان از جمله کارهایی است که در طول سال در هر خانه‌ای حداقل یک یا دو بار بار انجام می‌شود. به همین دلیل نیز دانستن راه و روش‌های آن امری ضروروی است که در این پست به آن‌ها پرداخته‌ایم.
Répondre
ش
تفاوت بین شیشه سکوریت و شیشه معمولی<br /> <br /> تفاوت اصلی بین شیشه سکوریت و شیشه های خام نحوه ساخت و تولید آن می باشد که شیشه خام توسط کوره های مخصوص به دمای بالا رسیده و به سرعت توسط فشار هوای بالا خنک می شود و با ساختار متفاوت همان شیشه سکوریت بیرون می آید . <br /> <br /> شیشه های سکوریت در صورت شکستن به حالت پودری تغییر حالت کرده ولی شیشه های خام درز برداشته و حالت شمشیری به خود میگیرند . شیشه های سکوریت دمای حدود ۳۰۰ درجه را تحمل میکنند ولی شیشه های خام حداکثر تا ۶۰ درجه سانتیگراد را تحمل میکنند .
Répondre
Publicité